Det er blevet så nemt at kaste sig ud i e-handel, at flere og flere gør det.
Men mange nye e-handlere glemmer at gøre sig overvejelser om målgrupper, markedsføring og brugervenlighed. Det mener i hvert fald konsulentfirmaet Floréo.
Derfor har Floréo lavet hjemmesiden Testdinbutik.dk.
På Testdinbutik.dk kan e-handlende via 30 spørgsmål få analyseret sin webbutiks tilstand. Det fokuseres især på de elementer, der bedst kan forbedres inden for områderne: markedsføring, design og administration.
Firmaet kalder servicen gratis, men det indebærer kun tre gode råd, som dukker op i slutningen af testen. Hvis man vi have en mere tilbundsgående analyse, skal man rekvirere en betalt udgave fra Floréo.
»Virksomheder er nødt til at forholde sig til den udfordring og den mulighed internettet betyder. Det er i dag blevet helt klart, at de virksomheder, der ignorerer eller undervurderer internettet, begår en alvorlig strategisk fejl,« fortæller Jens Hein Bonde.
Floréo A/S er en ny konsulentvirksomhed stiftet i efteråret 2006 af Jens Hein Bonde, der også er direktør i tilbudsnetværket Rabatus.dk.