To danske firmaer går nu sammen om at skabe et samlingspunkt for CRM-brugere, hvor virksomheder kan udveksle erfaringer og informationer. Erik Hendriksen fra CRM Management er initiativtager til projektet, som blæser til kamp mod fejlinvesteringer i millionklassen.
- Ved at samle CRM-brugere og potentielle købere i erfa- grupper får de lejlighed til at dele viden og erfaringer helt fra udvælgelsesprocessen over implementering til drift og opfølgning, siger han.
Den anden partner i det nye samarbejde, Netværk Danmark, bekræfter, at virksomheder kan spilde mange penge på fejlinvesteringer, og opfordrer til at lære af de fejl, som andre har begået.
- Som konsulent med speciale i erfaringsudveksling deltager jeg i mange erfa-grupper, og her har jeg gang på gang måtte lægge øre til skrækhistorier om virksomheders kostbare fejlinvesteringer i CRM-systemer. Der er ikke sjældent tale om fejlslagne projekter til tocifrede millionbeløb, siger Karin Jørgensen, netværkschef hos Netværk Danmark.
Ideen med samarbejdet er at etablere et samlingspunkt, hvor virksomheder, som overvejer at investere i CRM-systemer, og de som allerede har investeret i et system, kan udveksle viden og erfaringer. Projektet går i luften den 1. oktober.
- Det er Netværk Danmarks vision at binde dansk erhvervsliv sammen i ét stort videndelingsnetværk, siger Karin Jørgensen.