TDC har så stor succes med sit spilselskab Boomtown at virksomheden nu bliver et selvstændigt aktieselskab i telekoncernen. Samtidig er konceptet ved at brede sig efter franchise-modellen til andre lande. Det skriver Berlingske Tidende.
TDC har således indgået aftale med et firma, der skal oprette Boomtown-netcafeer i Mellemøsten og inden jul står de første netcafeer klar i Kuwait og De Forenede Arabiske Emirater. Samtidig forhandler Jens Østerby, der er direktør i Boomtown, med et stort europæisk firma om en lignende franchise-aftale.
»Vi sælger Boomtown-konceptet som et samlet koncept, hvor det skal se ens ud, om man besøger en Boomtown-cafe i Odense eller i Kuwait,« siger Jens Østerby.
Ligesom 7eleven-butikker og McDonalds restauranter, så vil der også i Boomtowns netcafeer derfor være helt specielle regler for indretningen, musikken og betjeningen.
Herhjemme driver Boomtown tre netcafeer, sælger ADSL-linier til de spillegale og tilbyder kunderne at spille online mod hinanden over nettet via deres servere.