Købet omfatter blandt andet produkter som Kubus Tradebuilder, Kubus BorgerWeb, Kubus SkoleWeb og Kubus Sitebuilder.
»Vi har i det seneste års tid haft et frugtbart samarbejde med Kubus Clevernet om salg og markedsføring af selskabets produkter; fortrinsvis i det offentlige marked. Derfor er overtagelsen af aktiviteterne i Kubus Clevernet et naturligt tiltag, der skal bidrage til at give os en endnu skarpere profil i markedet. Og vi glæder os til at fortsætte samarbejdet med alle kunder,« siger business manager Jens Hargaard fra EDB Gruppen.
Kubus Clevernet er især kendt for indkøbssystemet Kubus Tradebuilder og borgerplatformen Kubus BorgerWeb. Overtagelsen skal blandt andet give Kubus styrkede muligheder i forbindelse med den kommende kommunalreform, og EDB Gruppen ønsker at få bedre fodfæste på det offentlige marked.
»I EDB Gruppen har vi en klar målsætning om at styrke vores position inden for det offentlige marked. For vi er overbevist om, at der er et stort potentiale, når kommuner og regioner for alvor går i gang med at udmønte strukturreformen. Og med overtagelsen af aktiviteterne fra Kubus Clevernet, har vi forbedret vores mulighed for at spille en mere aktiv rolle i denne proces,« forklarer Jens Hargaard.
I forbindelse med købet af Kubus Clevernets forretningsaktiviteter overføres tre medarbejdere til EDB Gruppen, herunder selskabets tekniske direktør, Søren Rågård.
Reklamebureauet Kubus Marketing, som Kubus Clevernet er udsprunget af, indgår ikke i overtagelsen. Kubus Marketing fortsætter som hidtil med Kubus Clevernets administrerende direktør Steen Rågård ved roret, oplyses det.