Fire kundeklager på en enkelt uge har fået E-handelsfonden til at gå i gang med at fjerne e-mærket fra onlineforhandleren Jysk It Center. Kunderne klagede over at der var hævet penge på deres konto på trods af, at de aldrig fik de varer, de havde købt.
Det har fået E-handelsfonden til at kræve svar fra forhandleren inden tre hverdage. Men Jysk It Center har aldrig svaret på henvendelsen, og det har fået fonden til i fredags endeligt at tage e-mærket fra forhandleren.
»Vi skal reagere på så alvorligt et problem, og når vi ikke får et svar fra virksomheden ringer alarmklokkerne hos os,« siger jurist i E-handelsfonden Frederik Hyllested.
Siden fonden begyndte at undersøge Jysk It Center har fonden fået i alt 10-15 henvendelser fra kunder, der for de flestes vedkommende klager over at de aldrig har fået den vare de har bestilt.
»Det er mange indenfor så kort en periode,« vurderer Frederik Hyllested.
Nu er Jysk It Center sat i karantæne hos E-handelsfonden og kan først om et år igen ansøge om at få mærket igen.
Jysk It Centers indehaver Per Holmgaard har lovet en redegørelse senere i dag.