Google sælger allerede t-shirts, huer og andet billigt merchandise i sin egen webshop, men på det seneste er der kommet væsentlig dyrere produkter på hylden. For eksempel en halskæde til over 1.000 kroner.
De nye dyre varer skyldes en konkurrence som fonden CFDA og modebladet Vogue udskrev sidste år. En række designere fik til opgave at lave tøj eller andet tilbehør, som tog udgangspunkt i Google.
Google er blevet så begejstret for konkurrencen, at firmaet har bedt om at få sat tre af produkterne i produktion, så der kan hentes endnu flere penge til velgørende projekter, som CFDA indsamler til. For eksempel i Haiti. Produkterne er nu sat til salg.
Det drejer sig om en halskæde med luppen, der tydeligvis er inspireret af Google Maps.
Det næste produkt, der koster over 1.500 kroner er et stort håndstrikket tørklæde, som er inspireret af Googles farver. Den billigste vare er en t-shirt, der også er inspireret af Googles korttjeneste. Alle tre kan nu købes i en begrænset periode i Googles egen webbutik.
Google har tidligere lavet mange af designernes forslag om til baggrunde, som man kan aktivere i iGoogle.
Læs mere hos Vogue.