Salget af Microsofts første spillekonsol Xbox, der blev påbegyndt i midten af marts, følger budgettet, fortæller adm. direktør Christian Banzhaf fra distributøren Boston. Alligevel er han ikke helt tilfreds.
- Man kunne måske have håbet på et lidt større salg, men introduktionstidspunktet kan også have påvirket det. Der er forårsvejr i luften, og så tænker folk måske ikke på spillekonsoller, kommenterer han.
- Til gengæld ligger salget af spillene utrolig højt. Der er i øjeblikket solgt over fire spil for hver solgt konsol. I USA var det tilsvarende tal 3,8, men vel at mærke efter to måneder, supplerer han.
Netop spilsalget er afgørende for Microsofts udbytte af konsollen. Det er nemlig her pengene tjenes, mens konsolsalget i sig selv ikke er specielt indbringende.
Christan Banzhaf tør ikke sige noget om, hvordan Xbox klarer konkurrencen med Sony Playstation.
- Det er endnu for tidligt at afgøre, hvem der bliver nummer et. Men det bliver spændende, når vi kommer hen på efteråret, hvor salget virkelig kommer i gang, at se om Microsoft vil tage marked fra Sony, siger han.