Der gik ikke mange timer efter Apples lancering i går, før de første alternative markedsførings-tiltag af den nye iPad begyndte at dukke op på nettet.
Nedenstående annonce er endnu ikke godkendt af Steve Jobs, men stammer fra FunnyOrDie:
Nettet har også vist flere forsøg på alternativ markedsføring ved hjælp af "promotion by positioning". Her søges produktet markedsført gennem den oplagte sammenligning med sten. Det er før blevet gjort med iPhone, og iPad'en kan ikke undgå samme behandling.
I denne sammenligning er det tydeligt, at iPad'en har nogenlunde lige mange egenskaber som en sten.
Den satiriske nyhedstjeneste The Onion kan desuden bringe en ret utrolig afsløring af, hvor hurtigt iPad'en egentlig blev udviklet.
Britiske The Register har allerede gravet nyt om næste Apple-produkt-frem. Det viser sig nemlig, at iPad'en kun er den første i en spændende ny produkt-kategori. Næste produkt vil ifølge The Register være en videreudvikling, hvor alle de fede features i iPad'en sættes sammen med avancerede tele-funktioner. Det avancede næste-generations-produkt, der angiveligt vil blive meget mindre end iPad'en, har allerede været i grundig betatest...
Apples produktplaner er også blevet afsløret som gående den modsatte vej. Kilder med kendskab til Steve Jobs har kunnet stykke en ny analyse sammen, som ekstrapolerer produktplanerne ud fra iPad-lanceringen. Med andre ord: hvad bliver Apples næste lancering, hvis firmaet fortsætter i samme spor som onsdag aften?
ComOFF-redaktionen modtager gerne tips fra læserne om andre iPad-afsløringer af samme skuffe.