En stor del af gaming-verdenens projektørlys er rettet mod Xbox 360-spillet Halo3, der frigives til salg verden over i aften og i morgen.
Microsoft håber, at noget af filmstjerne-glitteret vil smitte af på Silverlight - selskabets nye Flash-konkurrent, - og på en anden af de endnu ret ukendte teknologier, Microsoft ligger inde med, nemlig søgemaskinen Tafiti.
Endnu inden frigivelsen i aften er der blevet forudbestilt mere end halvanden million eksemplarer af spillet, og adskellige videoklip, screendumps, og småbidder af information om spillet er blevet strøet strategisk ud over det ganske internet.
Microsofts bagtanke synes klar: Når det regner på præsten, drypper det på degnen. For at se videoklip fra det forunderlige Halo3-univers, som Microsoft har lagt op på msn.com, må man først downloade Silverligt.
Ifølge ComONs amerikanske søsterblad CRN har Microsofts kampagne for Silverlight længe bestået i at lægge tillokkende medie-indhold ud på nettet for at lokke folk til at downloade multimedia-playeren.
Microsoft håber også at kunne anvende Halo3-succes'en til at promovere Tafiti - en ny, eksperimenteil søgemaskine, som virker sammen med Silverlight.
Således er Tafiti midlertidigt rebranded med et Halo3-skin for at udnytte spil-hypen.
Tafiti-søgninger indebærer en slags karrusel, der er et grafisk fremstillet lagerområde for søgninger. Denne karrusel er blevet forsynet med et Halo3-logo, som fører direkte til Halo-relateret søgeindhold på nettets gaming-sider.
Indtil videre har Microsoft dog modstået fristelsen til at promovere Silverlight på Halo3.com.
Til trods for, at denne side er en af Microsofts mest populære underholdningssider. I stedet kan man stadig benytte Adobe flash til videoindholdet om det ventede spil.