Tiscali imødegår kritikken af virksomhedens kundeservice og indgår 1. februar samarbejde med SNT Denmark, der opgives at være blandt Europas førende inden for »customer care«. Tiscali ønsker fremover at fokusere fuldstændig på sin kerneforretning.
»Vi har indgået aftalen med SNT, fordi vi ønsker at omstrukturere og rette virksomhedens fokus mod salg af produkter inden for dial-up, ADSL, webhoteller samt hosting og dermed blive endnu bedre til det, vi er gode til. Vi har således solgt vores afdeling for mobiltelefoni til Debitel samt kabel-internetafdelingen til en gruppe medarbejdere, og nu følger samarbejdet med SNT,« siger salgs- og marketingdirektør Mikkel Børve, Tiscali.
Aftalen omfatter kundeservice samt privatkunde- og erhvervssupporten, og indebærer at kundeservicemedarbejderne hos Tiscali tilbydes ansættelse hos SNT. Tiscali varetager fortsat teknisk erhvervssupport for storkunder internt. SNT har 530 ansatte på Peter Bangs Vej på Frederiksberg.
»Vi ønsker ikke negativ kritik for vores kundeservice, når vi ellers leverer produkter af meget høj kvalitet. Vi har erkendt, at vi ikke har haft den fornødne ekspertise til at køre et Call Center af den størrelse og med det serviceniveau, vi har behov for. Vi har nu indgået en aftale med en ekspert på området, og vi forventer, at vi uden meromkostninger nu opnår en højere service samt sikrer os en professionel kundebehandling - og dermed mere tilfredse og loyale under,« siger Mikkel Børve.
Aftalen mellem Tiscali og SNT har virkning fra 10. februar. Efter en kort indkøringsperiode, hvor der kan opstå mindre uregelmæssigheder, forventer Tiscali et stabilt, højt serviceniveau.