IT-giganten HP har med en distributions- og salgsaftale besluttet at markedsføre Opportunity Solutions' CRM-system i Nordeuropa. Det danske firma har forvandlet Microsofts Exchange/Outlook-baserede mail til et fleksibelt journaliserings- og dialog-håndterings-system.
HP-aftalen gælder i første omgang Nordeuropa og har ifølge adm. direktør Henrik John Brandt, Opportunity Solutions, en umiddelbar værdi af 40 til 45 millioner kroner. HP ser imidlertid et så stort potentiale i det danske system, at det kan erobre 10 procent af verdensmarkedet på cirka ni milliarder kroner, hvis det markedsføres globalt.
Det specielle ved Opportunity Manager er, at det bygger direkte oven på Microsofts velkendte Outlook og Exchange mailservere - fremfor at benytte en separat database som andre tilsvarende systemer på markedet. Det gør angiveligt Opportunity Manager nemt at installere og betjene.
Med Opportunity Manager kan man ikke kun håndtere mails, men også kunderelationer, kontakter og dokumenter. Og alle Microsoft Office-dokumenter kan kombineres og journaliseres i det danske system.
For halvandet år siden besluttede Opportunity Solutions at ændre sin hidtidige strategi og i stedet bygge videre på det populære Microsoft Exchange/Outlook mailsystem.
Resultatet - Opportunity Manager - stod klar for et lille år siden og kan nu gå hen og blive en guldklump for virksomheden, der har Lønmodtagernes Dyrtidsfond og PFA Pension i sin ejerkreds.
»I de forløbne måneder har vi indgået en række vigtige aftaler med store forhandlere og kunder, der kan se behovet for enkle løsninger til at styre kundekorrespondance. Samtidig har Opportunity Managers enkle integration til de forskellige økonomisystemer været meget attraktiv, forklarer Henrik John Brandt.