Mobilselskabet Sonofon og bredbåndsudbyderen Cybercity er netop blevet samlet under ét logo og én ledelse. Direktør for Cybercity og Sonofon, Henrik Clausen, siger til ComON, at der nu skal satses mere på det private marked og vil derfor tilbyde en samlet løsning med både internet og mobiltelefoni til private kunder.
»En bredbåndsløsning med telefoni er det helt nye. Vi vil derfor spille på tværs af de to virksomheder og samle bredbånd og mobiltelefoni i én løsning. Det betyder, at vi får mulighed til at nyde godt af teknologiens udvikling indenfor begge områder og tilbyde to løsningsområder gennem ét produkt. Planen er, at vi skal styrke vores position hos de private og lancere produkter, som signalerer, at privatmarkedet er vigtigt for os,« siger direktør i Sonofon og Cybercity, Henrik Clausen.
I Norge og specielt Sverige tilbyder de to udbyderes moderselskab, Telenor, billigere bredbånd end i Danmark. Men direktør i det danske, Henrik Clausen, mener ikke, at en ny pakkeløsning til privatkunder vil betyde mindre regninger:
»Vi ligger godt i Danmark, og bredbåndspriserne er pæne. Vi ligger meget aggressivt prissat i forhold til de norske og svenske priser, og det er ikke min fornemmelse, at der er så stor forskel.«
Virksomhedssamarbejdet spår til gengæld flere tilfredse kunder i butikken:
»Styrken ligger i, at Sonofon og Cybercity er to stærke firmaer, som hver for sig har markeret sig kraftigt. Det er rigtigt gode brands, som virkelig kan noget sammen som ét. Tilsammen kan de give kunderne en god løsning,« siger Henrik Clausen. Løsningen er at samle internet og telefoni i ét produkt, som skal udbredes til private kunder i Danmark.
Men han afviser, at de to selskaber er blevet til ét. At Cybercity og Sonofon nu begge flager med Telenors flag, starter ikke nogen navneleg:
»Det betyder faktisk, at vi stadig skal sige Cybercity og Sonofon. Styrken, der ligger i de to varemærker stor, og repræsenterer noget, som folk har gode erfaringer med. Men vi vil gerne sende et signal om, at vi nu er en del af samme familie.« siger Henrik Clausen.
At Sonofons populære delfin-logo nu er skiftet ud med Telenors logo markerer tilmed skiftende tider i forretningen:
»Jævnfør hvor vi er på vej hen nu, er det eneste rigtige for os. Fremtiden er mobil og bredbånd og derfor et nyt logo. Vi siger respektfuldt farvel til delfinen. Den har gjort det godt for os,« slutter direktør Henrik Clausen.