Net-annoncering halter bagefter

Til trods for at danskernes nethandel stryger til tops, står det sløjt til med virksomhedernes vilje til at udnytte de annoncemuligheder, som den øgede nethandel giver.

Til trods for at danskernes nethandel stryger til tops, står det sløjt til med at udnytte de annoncemuligheder, som den øgede nethandel giver. Virksomhederne halter bagefter, når annoncekronerne skal fordeles.

10 procent af danskernes samlede medieforbrug ligger på nettet, men kun to-tre procent af virksomhedernes mediebudget er placeret på nettet. Og det viser klart, at der ligger et uudnyttet potentiale i net-annoncering.

»Spørgsmålet er, om virksomhederne er gearet til at bruge netmediet professionelt som en af deres prioriterede kanaler - i øjeblikket følger de ikke rigtig med,« udtaler Simon Goldschmidt, Direktør for TradeDoubler i Danmark til ComON.

Simon Goldschmidt påpeger, at forståelsen for at prioritere nettet som salgskanal er størst inden for bestemte brancher.

»Inden for områder som hardware, underholdning, rejser, software, teknik og finans har man lært at bruge kanalen, men de store virksomheder er kun lige gået i gang med at tilpasse deres organisation til en digitaliseret salgskanal,« siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere