Til trods for at danskernes nethandel stryger til tops, står det sløjt til med at udnytte de annoncemuligheder, som den øgede nethandel giver. Virksomhederne halter bagefter, når annoncekronerne skal fordeles.
10 procent af danskernes samlede medieforbrug ligger på nettet, men kun to-tre procent af virksomhedernes mediebudget er placeret på nettet. Og det viser klart, at der ligger et uudnyttet potentiale i net-annoncering.
»Spørgsmålet er, om virksomhederne er gearet til at bruge netmediet professionelt som en af deres prioriterede kanaler - i øjeblikket følger de ikke rigtig med,« udtaler Simon Goldschmidt, Direktør for TradeDoubler i Danmark til ComON.
Simon Goldschmidt påpeger, at forståelsen for at prioritere nettet som salgskanal er størst inden for bestemte brancher.
»Inden for områder som hardware, underholdning, rejser, software, teknik og finans har man lært at bruge kanalen, men de store virksomheder er kun lige gået i gang med at tilpasse deres organisation til en digitaliseret salgskanal,« siger han.