Microsoft starter global Windows-kampagne

I denne uge starter Microsofts hidtil største reklame-kampagne, som skal sætte skub i salget af det tre år gamle styresystem Windows XP.

Microsoft har startet sin hidtil største globale reklamekampagne under overskriften »Start something«. I de kommende 15 måneder skal 51 forskellige tv-reklamer, 39 magasin-annoncer og 250 online-reklamebannere i 11 lande fortælle om fordelene i det efterhånden tre år gamle styresystem Windows XP. Danmark er dog ikke blandt de 11 udvalgte lande.

Det gennemgående tema i kampagnen er de kreative muligheder i Windows med slogans som »Start something curious«, »Start discovering lost cities« og »Start feeding your brain«. Et vindue over hjertet skal symbolisere at brugerne skal kunne udleve alle deres inderste ønsker med Microsofts software.

Med en markedsandel på mere end 90 procent behøver Microsoft ikke umiddelbart frygte konkurrence på markedet for styresystemer, men den nye kampagne kan være vendt mod Apple, der snart introducerer sit længe ventede Mac OS X 10.4 Tiger.

Kampagnen til flere hundrede millioner dollar kan også være et forsøg på at skabe større interesse omkring den næste version af Windows, Longhorn, der ventes på markedet i slutningen af 2006 - altså samtidig med, at den nye reklamekampagne slutter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere