Fabrikanten af glidecremen Astroglide, BioFilm Inc., kom til at lade en liste over kunder, der havde bestilt gratis prøver, ligge og flyde på en webserver. Med det forudsigelige resultat, at filerne blev indexeret af Googles søgerobot. Astroglide bliver uden tvetydighed markedsført til brug ved samleje.
Listerne indeholdt navn og adresse på omkring 250.000 mennesker, som havde bestilt gratis prøver. Filerne blev indexeret af Google 3.april, hvorefter de som vanligt lavede lokale cache-kopier.
Derved blev det lige pludseligt muligt at se lister over folk, der havde bestilt creme til at peppe deres sexliv lidt op.
Firmaet opdagede tilsyneladende problemet allerede 12. april, og prøvede at få Google til at fjerne cache-kopien. Firmaet går endda så langt, at kalde det et "Google issue," da der ikke havde været lignende indexering på Yahoo eller andre søgemaskiner.
Ikke uforståeligt er der nu omkring 250.000 utilfredse kunder. Men eftersom Astroglide ikke engang følger op og kontakter kunder, der har modtaget prøver, kan det undre, at de overhovedet havde sådan en liste. For ikke at snakke om, at lade den glide ud på en offentlig server.