Hos Surftown er det nu i endnu højere grad andre kunder, der skal stå for at hjælpe nye kunder.
Den traditionelle FAQ og forummet smelter sammen med en nyetableret Wiki, skriver Surftown. Det vil sige, at nuværende kunder skal bidrage til hjælpe-afsnittet på hjemmesiden.
Ifølge firmaet er der frie tøjler til at bidrage, men indholdet vil løbende blive kontrolleret for at undgå fejl og eventuelt chikane.
Surftown blev tidligere i år kåret som Sveriges bedste webhotel, og det er i kølvandet på det, at firmaet i øjeblikket er voldsomt opsat på at ryste tidligere tiders dårlige kundeoplevelser af sig i Danmark.
Men er det ikke en forkert strategi at udlicitere kundesupporten til kunderne, når i gerne vil forbedre jeres kundeservice?
»Support-ansvaret er vores! Vi har et stort support-team siddende, som hjælper vores kunder - og det er en blanding af opsætning, fejlfinding, presale, fakturering. Og teamet laver også guides til, hvordan man anvender sit webhotel,« lover Thomas Folmann, der er marketingsdirektør hos Surftown.
»Men vi har også en stor andel af kunder, som er yderst tekniske. Og det der kendetegner dem bedst er deres 'spidskompetancer', særligt indenfor open-source systermerne. Den viden, de har, ønsker de ofte at dele med andre - præcis som i vores gamle forum, Eksperten.dk, Joomla Forum og så videre. Vi har derfor besluttet at facilitere en wiki til alt det gode content fra kunderne. Med Wiki'en følger også en øget tillid til brugerne, og vi tror på, at det er vejen frem,« siger Thomas Folmann, der har hentet inspiration fra lignende tiltag hos udenlandske konkurrenter som Dreamhost og Binero.
Wikien åbnes officielt i dag kl. 10.00.