Omsætningen blev på 333,3 millioner dollar, et fald på 17,8 procent i forhold til samme kvartal i fjor.
Alligevel lykkedes det for CRM-leverandøren at holde resultat-skindet på næsen. Siebel fik et beskedent overskud på 9,8 millioner dollar for andet kvartal i år.
Siebel har allerede givet 300 medarbejdere silkesnoren, og yderligere 200 vil blive sagt op, hvorefter virksomheden har cirka 5000 ansatte, skriver det amerikanske CRN.
»Markedet er ret blødt. Det ser ikke ud til, at IT-økonomien er ved at komme sig, og derfor har vi besluttet at omarbejde vores driftsplaner for resten af 2003 og for 2004,« lød topdirektør Tom Siebels kommentar til kvartalsregnskabet.
Konsekvensen bliver også, at nogle produkter og produktlinjer forsvinder eller lægges ind under andre produkter. Tom Siebel kaldte det en produktkonsolidering.
For det nuværende kvartal venter han ikke, at omsætningen går i vejret. Hans forudsigelser ligger på salg i niveauet 320-340 millioner dollar.