Efter et sløvt andet kvartal oplevede printermarkedet en vækst i tredje kvartal, fortæller analysefirmaet IDC. Markedet voksede med 40% i forhold til andet kvartal af 1998. Netværksprintere (laserprintere som udskriver mellem 13-29 sider i minuttet og farve laserprintere) voksede med 33% i forhold til andet kvartal. Til sammenligning oplevede det personlige printer segment (inkjet-, matrix- og laserprintere som udskriver mellem 8-12 sider i minuttet) en vækst på 41% i forhold til andet kvartal. Det er specielt inkjetprintere, der bidrager til den samlede vækst.
Den højere vækst indenfor inkjetprintere kan i vid udstrækning tillægges de mange forskellige pakketilbud fra diverse organisationer såsom LO og detailhandlen. Pakketilbudene består ofte af PC, printer og Internet-opkobling. Ved køb gennem organisationerne har kunderne ikke mulighed for selv at sammensætte deres pakke, og LO's pakke-løsning er blevet kritiseret som værende for dyr. Dette har fået LO til at sænke prisen, hvilket også indebærer, at der ikke længere indgår en printer i pakken. Detailhandlen tilbyder i modsætning til organisationerne mange forskellige pakkeløsninger, således at kunderne er mindre fastlåst af kvalitet og udstyr og pris. Pakkeløsningerne fra detailhandlen er tilmed meget konkurrencedygtige i forhold til organisationernes priser, konkluderer IDC.