WM Data, der på linie med det EDB-gruppen, amerikanske Tectura og Columbus IT satser på salg af større økonomisystemer med tilhørende services, har ifølge firmaets direktør Jesper Scharff god medvind.
»Vi er glade for vores MBS-forretning og har især inden for vores Axapta-forretning en rigtig god vækst,« siger han og oplyser at vækstprocenten på dette område har været på cirka 25 procent i år.
Næste år forventer Jesper Scharff, at WM Data vil omsætte for 200 millioner kroner i deres MBS-forretning alene - og at virksomheden dermed vil rangere som nummer to på listen over de største forhandlere af Microsoft økonomisystemer (tidligere Navision) herhjemme.
Imens rammes de nærmeste konkurrenter af en kraftig konsolidering, der har indebåret fyringer hos EDB-Gruppen, katastroferegnskab hos Munk IT og salgsønsker hos Columbus IT.
Direktør Jesper Scharff vil ikke kommentere direkte på, hvad WM Data kan, som konkurrenterne ikke har formået, men nævner gode folk og skarp fokusering på enkelte markedssegmenter, som nogle af hemmelighederne bag successen.
»En serviceforretning består jo af mennesker og de gør det godt hos os. Desuden har vi en strategi om, at vi kun vil være i de markedssegmenter, hvor vi kan være blandt de tre største« oplyser Jesper Scharff.
WM Data har netop føjet en række tidligere Columbus IT folk til sin medarbejderstab og har forventninger om, at de ny folk kan skabe en omsætning på omkring 10 millioner alene hos firmaets ny afdeling i Aalborg.
En anden fordel for WM Datas forretning har været arbejdsro. En ro, som de øvrige spillere måske ikke har haft på samme måde, idet de har haft travlt med at integrere forretningsenheder i kølvandet på MBS-partnernes respektive opkøb i branchen, forklarer Jesper Scharff.
Han hentyder her til IBM's køb af EDB-gruppen, Columbus IT's køb af Hands og Tecturas køb af Aston.