Datacentret Interxion udsteder nye aktier, som tilfører virksomheden 20 millioner euro, godt 150 millioner danske kroner. Samtidig er Interxion på vej med en ny kanalstrategi.
De ekstra penge skal anvendes til at udbygge Interxions stilling som Europas førende leverandør af operatørneutrale datacentertjenester og managed services, meddeler virksomheden.
Datacentret har oplevet voldsom vækst siden sin start herhjemme for et par år siden, men der har også været et kundefrafald som følge af IT-afmatningen. Det har betydet, at Interxion ikke har kunnet opfylde tidligere mål om plusresultat, oplyser salgs- og marketingchef Per Henriksen.
I den reviderede målsætning skal der være positivt driftsresultat i første kvartal næste år, oplyser han.
Interxion forbereder samtidig en en ny kanalstrategi, hvor der skal satses offensivt over for små og mellemstore forhandlere. I spidsen for kanalplanerne er sat Per Østergaard, der kommer fra en ledende stilling hos distributøren Landis (nu Westcon), beretter Per Henriksen.