Den danske detailbranche er efterhånden ved at komme godt med når det gælder investeringer i IT. Retail Institute Scandinavia forudsiger ligefrem et boom i IT-investeringerne hos detailbranchen inden for det kommende år.
Microsoft Business Solutions Danmark (tidligere Navision Danmark) sætter nu fokus på dette marked og afholder et seminar om IT-løsninger til detailbranchen.
Søren Fink-Jensen, der er adm. direktør i Microsoft Business Solutions Danmark, mener at den danske detailbranche kan lægge to forskellige strategier i kampen om forbrugerne. Enten satser man på at levere varer til lave priser, eller også vælger man at levere både varer og service i bedre kvalitet.
- Fokus på prisen tiltrækker de prisbevidste forbrugere, og det stiller krav om effektiv økonomisk styring. IT-systemet skal sikre elektronisk udveksling af dokumenter, tæt styring af lønsomheden på kædens varegrupper og lavpriskampagner. Satser man derimod på at levere kvalitetsprodukter og optimal service, gælder det om at kende forbrugerens indkøbsmønstre, hvilket kræver en effektiv kundestyring, siger han.
Seminaret om IT-løsninger i detailbranchen afholdes 2. oktober på Radisson SAS, H. C. Andersen Hotel i Odense. Microsoft fortæller at det er gratis at deltage i seminaret.
Den trykte udgave af ComON har i denne uge fokus på ERP- og CRM-systemer.