Den danske softwareproducent Miralix har udviklet en ny løsning til overvågning af virksomhedens mobiltelefoner. Med den nye pc-baserede løsning kan virksomhedens omstilling finde ud af, om medarbejdernes mobiltelefoner er optaget, før der viderestilles til dem.
»Vores kunder har spurgt efter en løsning på overvågning af virksomhedens mobiltelefoner, således at de slipper for at viderestillede kald til optagede mobiltelefoner går tabt,« siger Preben Kirkeby, adm. direktør for Miralix.
Den enkelte medarbejder kan selv bestemme, hvilke mobilnumre, der skal overvåges, og bruge mobiltelefonen til at oprette og ændre en fraværsmarkering ved spontane aktiviteter. Fraværsmarkeringen overføres automatisk til medarbejderens kalender.
Miralix MobileLink kræver et StatusPlan-abonnement hos teleselskabet Sonofon. StatusPlan er et nyt produkt fra Sonofon, som gør det muligt at se, om telefonen er slukket, optaget eller ledig.
»Stadig flere af vores erhvervskunder benytter muligheden for at viderestille fastnettelefonen til mobiltelefonen og i det hele taget bruge mobiltelefoner som deres primære telefon. Når personalet i omstillingsfunktionen ikke kan se, om mobiltelefonen er ledig, er konsekvensen desværre væsentligt forringet kundeservice,« kommenterer Steen Høgh, markedsdirektør i Sonofon.