Mens den øvrige IT-branche først nu er ved at kæmpe sig tilbage efter afmatningen i virksomhedernes IT-investeringer, så kører det på skinner for den danske producent af computerspil, IO Interactive.
Selskabet står bag spilsuccesen Hitman og det seneste skud på stammen, Hitman 2, er så stor en sællert verden over, at IO Interactive siden januar har øget medarbejderskaren med 50 procent, fra 80 til 120. Desuden forventer de at ansætte yderligere 20 - 30 medarbejdere i år.
De japanske Xbox-spillere har nu også fået mulighed for at spille lejemorder på forskellige hæsblæsende missioner, og det er japanerne så vilde med, at Hitman 2 på rekordtid er blevet det mest solgte Xbox-spil i Japan.
»Xbox-markedet i Japan er ganske vist ikke så stort, men det er en indikation af, at vores spil bliver godt modtaget i Japan, når vi senere på året går ind på Playstation 2-markedet, som er rigtig stort i Japan,« forklarer Janos Flösser, administrerende direktør for IO Interactive til Jyllands-Posten.
IO Interactive omsatte sidste år for 97,5 mio. kroner og fik et resultat før skat på 40 mio. kroner. De penge bliver nu postet ind i at udvikle 5-6 nye spil.