Over 2 millioner individuelle brugere kigger forbi dr.dk hver måned og det gør Danmarks Radios website til landets mest besøgte. Nu har den populære side fået en gedigen ansigtsløftning - eller måske rettere en gennemgribende foryngelseskur uden botox og implantater.
Både udseende og brugerfunktioner er blevet renoveret. Siden skulle nu være nemmere at navigere rundt på, samtidigt med, den bliver opdateret hyppigere.
»Vi er rigtig glade for at kunne præsentere brugerne for en langt mere dynamisk og indbydende forside, som konstant er på tæerne med døgnets vigtige historier og aktuelle tilbud... Og så har forsiden i øvrigt lagt det lettere 'slagskibsgrå' look bag sig, til fordel for en livlig grøn«, fortæller Karen Westman Hertz, chef for dr.dk
Det har været essentielt for dr.dk, at brugeren skal kunne navigere sig frem til stort set alt fra forsiden. Derfor har brugervenligheden haft høj prioritet, hvilket er årsagen til, at forsiden nu er enkelt opdelt i to overordnede spalter - én med alle former for nyheder og én med alle medietilbuddene
Derudover er den redaktionelle side blevet styrket, idet dr.dk har etableret en firemands forsideredaktion af skrivende nyhedsjournalister, der løbende redigerer og prioriterer i nyhedsstrømmen og tillige laver egne historier. Det er måske derfor, sidens ny udseende ved første øjekast kan minde lidt om Jyllandspostens jp.dk.
-men alene farveskiftet fra betongrå til den frisk grønne kulør, varsler morgenluften og de gode intentioner hos Danmarks Radio på nettet:
»Den nye forside er et af vores allervigtigste projekter på dr.dk i år. Og jeg er sikker på, at den vil give brugerne en bedre oplevelse af dr.dk og inspirere dem til at bruge dr.dk's mange forskellige tilbud endnu mere«, slutter Karen Hertz
Allerede FØR ansigtsløftningen kan man konstatere, at dr.dk måned for måned procentvis lægger afstand til de nærmeste konkurrenter, Krak, TV2, EkstraBladet og MSN, målt i antallet af unikke brugere.