Microsoft har succes med sin nye Xbox, som allerede i starten af december var solgt i 1,1 mio. eksemplarer på det amerikanske marked. Set i lyset af dette salgstal forekommer det ikke specielt dramatisk, at nogle hundrede konsoller er blevet returneret med fejl, men de ramte forbrugere har oplevet en chokerende dårlig kundeservice, som har givet genlyd i de amerikanske medier.
Mange kunder føler sig ladt i stikken af Microsofts kundeservice, og de har hverken modtaget en ny konsol eller tilsagn om en hurtig reparatur, ifølge "CNN" og "AP". Microsoft siger, at mindre end en pct. af de solgte konsoller indeholder fejl, hvilket er den "normale" kvote i branchen.
Men analytikere peger på, at det ikke handler om det faktiske antal konsoller med fejl, men den kundeservice, som firmaet tilbyder, der kan have stor indflydelse på softwaregigantens image. Og det ser ikke for godt ud, selvom kundeservicen bliver varetaget af tredjepartsfirmaer, som Microsoft har engageret. Firmaernes dårlige arbejde falder nu tilbage på Microsoft.
Softwarefirmaet har også hårdnakket afvist alle rygter om produktionsproblemer med den nye Xbox - senest efter udskydelsen af konsollens lancering på det japanske marked.