I 2009 kom den danske onlinebutik Proshop ud med et overskud på 4,2 millioner kroner før skat. I 2010 er overskuddet næsten fordoblet til 7,2 millioner kroner før skat. Proshop ønsker ikke at oplyse sin omsætning. Men ComONs søsteravis CRN skønner den til at ligge i omegnen af 500 millioner kroner.
Det er første gang direktør Poul Thyregod afleverer et regnskab for Proshop, som han selv i sin stiftede, hvor han ikke længere er medejer. I efteråret købte Expert-kæden Poul Thyregod helt ud af Proshop
»Jeg er egentlig godt tilfreds med resultatet. Især når man tænker på, at der stadig lugtede lidt af finanskrise i 2010,« siger direktør Poul Thyregod og fortsætter:
»Det er første gang, jeg kun står som direktør og ikke som medejer. Men det giver også en god beskrivelse af markedet. Nu er det ved at blive koncernernes kamp, og jeg er overbevist om, at konsolideringen vil fortsætte også her i 2011. Det er ved at blive et europæisk spil nu.«
Ifølge Poul Thyregod handler det om hele tiden, at tilpasse forretningen.
»Målet er at vokse. Det er dyrt at drive flere brands. Derfor har vi nu også valgt at nedlægge SHG og lægge butikken sammen med Proshop,« siger Thyregod.
Det bliver dog med SHGs udseende og bagved-liggende teknik, at Proshop kommer til at køre fremover. Den kan allerede ses på Proshops svenske side, som kommer fuldt op at køre her til april. For Proshop er kodeordet nu Norden.
»Vi ser os selv som en nordisk spiller, Derfor skal vi ind i de andre nordiske lande. Vi er størst i Danmark, men når vi kigger på Norden er vi stadig en lilleput. Derfor smøger vi nu ærmerne op og giver den gas,« siger Poul Thyregod.