2009 var ikke noget jubelår for webbutikken Datatalk.
Først fik firmaet en tur i mediemøllen, da TV2s forbrugerprogram Basta kastede sig over firmet. Det skete som følge af flere henvendelser fra utilfredse kunder.
Senere på året mistede Datatalk e-mærket, da E-handelsfonden også havde fået nok af de mange klager om, at firmaet havde yderst svært ved at leve op til fondens regler om reklamationer og fortrydelsesret.
Men 2009 blev også Datatalks skæbnesår. Nu er butikken nemlig erklæret konkurs.
Det er blandt andet en konsekvens af, at Forbrugerklagenævnet kort før sommerferien begærede firmaet konkurs på vegne af en utilfreds kunde, der efter syv måneder stadig ventede på sin mobiltelefon, der var sendt til reparation.
Hvis kunder eller samarbejdspartnere har penge til gode hos Datatalk, skal de kontakte advokat John Korsø Jensen i København, der er udpeget som kurator. Kravene skal være modtaget inden udgangen af næste uge.