Teleselskabet Telia har fået 21.000 nye bredbåndskunder på et år. Dermed har selskabet 138.000 bredbåndskunder.
Det oplyser direktør i TeliaStofa, Ole Simonsen, på baggrund af den seneste halvårsrapportering til IT- og Telestyrelsen. Selskabet er nu oppe på 138.000 kunder, mod 117.000 på samme tidspunkt sidste år.
»Bredbånd er for alvor blevet en god forretning for os, og vi er godt tilfredse med at være den andenstørste bredbåndsleverandør i Danmark,« lyder det fra Ole Simonsen.
Der er dog stadig et stykke op til nummer et på det danske bredbåndsmarked, TDC. Det havde ved udgangen af 2. halvår 2004 i alt godt 660.000 bredbåndskunder fordelt på ADSL og kabelmodem.
Ole Simonsen kender ikke de nøjagtige tal, for hvor mange ADSL-kunder det er lykkedes for Telia at skaffe i hovedstaden.
Telia har da også fortsat størstedelen af sine bredbåndskunder på kabelmodem via StofaNet. Størstedelen af kunderne bor ligeledes i provinsen, hvor TeliaStofa står stærkt på Kabel-tv.
Netop derfor startede Telia også i februar i København med at tilbyde bredbånd via ADSL. Og det er et projekt, som man vil afvente erfaringerne af.
»Vi har nogle indikatorer, der peger den rigtige vej, men det er for tidligt at konkludere noget om, hvordan det er gået med ADSL i København. Når året er omme, vil vi evaluere på projektet og bruge erfaringerne i kommende udvidelser af vores forretning,« siger Ole Simonsen fra TeliaStofa.