Når der næste år skal deles priser ud til de danske e-butikker, så vil der være specielle diplomer til en række mindre virksomheder.
Ved E-Handelsprisen 2009 bliver der nemlig oprettet kategorier udelukkende for de mindste netbutikker.
De mindste virksomheder får seks dedikerede kategorier i rækken af priser:
- Danmarks bedste e-handelsvirksomhed 2009 ( Hovedprisen)
- Bedste udenlandske e-handelsvirksomhed
- Bedste e-handelsvirksomhed B2C - Busines to customer
- Bedste e-handelsvirksomhed B2C (små virksomheder)
- Bedste e-handelsvirksomhed B2B - Business to business
- Bedste e-handelsvirksomhed B2B (små virksomheder)
- Searchprisen
- Searchprisen (små virksomheder)
- Bedste finansielle e-handelsvirksomhed
- Fra offline til online prisen
- Fra offline til online prisen (små virksomheder)
- Markedsprisen
- Markedsprisen (små virksomheder)
- Føde- og dagligvareprisen
- Føde- og dagligvareprisen (små virksomheder).
Desuden skal der uddeles Juryens specialpris, Æresprisen og Brugerprisen.
»Interessen for E-handelsprisen er stor, og der er stor prestige i at vinde. Så sidste år satte vi rekord med 175 kandidater. Desuden deltog 42.000 brugere i afstemningen om Brugerprisen. Det er imponerende mange, og mon ikke der er flere i år,« siger Morten Kamper, der er direktør i FDIM.
E-Handelsprisen genenmføres af FDIH - Foreningen for Distance- og Internethandel og IT- og Telestyrelsen, PBS, Post Danmark, Nykredit og DIBS - Dansk Internet Betalingsservice.
Virksomheder, der ønsker at deltage, kan tilmelde sig nu.
Priserne bliver uddelt den 2. april 2009.