CBB Mobil vil ikke længere hjælpe kunderne med at få mobiltelefonen befriet for sim-låsen. Det sker efter at producenterne Sony Ericsson, Nokia og Siemens har bebudet, at kundens garanti falder bort, hvis sim-låsen på mobiltelefonen er brudt.
»Det virker fuldstændigt vanvittigt, at en svensk-japansk gigant skal have lov til at diktere pris-udviklingen på mobiltelefoni i Danmark, men det er faktisk, hvad de gør. De store spillere på markedet vil bare ikke have, at kunderne skal have en chance for at gennemskue, hvad det koster at ringe i mobiltelefon,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.
»Vi vil ikke være skyld i, at de risikerer, at deres telefoner ikke længere kan repareres på garantiordningen. Derfor stopper vi med øjeblikkelig virkning med at befri mobiltelefoner,« fortsætter han.
Nye kunder hos CBB Mobil kan nu i stedet få hjælp til at skaffe SIM-koden fra det selskab, de ønsker at skifte fra.
»Vores erfaring viser, at det tit er en ekstrem besværlig proces at få teleselskaberne til at udlevere SIM-koderne, hvilket får mange til at opgive undervejs. Fremover tilbyder vi vores kunder, bistand til at få udleveret koden, så kunderne kan ringe til landets billigste priser,« siger Teddy Søgaard Pedersen.