Det begynder at blive rigtig, rigtig lækkert, at købe ny mobiltelefon. Og der ER tilsyneladende ingen grænser for, hvor meget lir producenterne kan stoppe i de små kommunikationsdyr.
Netop i disse dage har de udsendte journalister på Mobile World Congres 2008 i Barcelona kunnet savle kollektivt over de førende producenters flagskibe, der om føje tid kan blive hvermandseje.
Tag eksempelvis den ultimative musikmobil, W980i fra Sony Ericsson. Med fuld Walkman på ydersiden, nye ørebøffer med bedre lyd i op til 16 timer i streg, QUADband GSM og 8 gigabyte flash-hukommelse. Alt sammen indeholdt i 100 gram sort pianolakering.
Eller Nokias bud på et flagskib, efterfølgeren til N95 med det logiske navn N96, der kommer med ægte 5 megapixels kamera ekviperet behørigt med autofokus og Carl Zeiss linse, samt hele 16 gigabyte hukommelse til at gemme sommerferiebillederne og ungernes skolekomedie på, UpnP, DVB-H TV og en GPS, der sågar kan vild- og vejlede den gående trafik.
Eller... Samsungs bud på en rollemodel med WLAN og Turbo 3G, der lover VGA-video med 30 billeder i sekundet, 5 megapixel kamera med 3 gange optisk zoom og ægte xenonblitz. Det hele styret af 3. generations Symbian.
Det er desuden en klar tendens, at de nye mobiler kæmper for at overgå hinanden i 'sociale' services; gratis adgang til fildellingstjenester, idiotsikret upload til eksempelvis Flickr, MySpace og FaceBook samt opdatering af kortene til GPS'en.
Det eneste de ny spradebasser IKKE er udstyret med, er en forklaring til mor/konen/kæreste om, hvorfor man bare er NØDT til at skifte telefon hver sjette måned... Allersenest!