Den nye løsning er et CRM-system, der er rettet mod behovene i den finansielle sektor, især inden for revisor- og advokatvirksomheder.
NextUs har tidligere udviklet produkterne ReviNotes og FRRNotes og har derigennem opnået viden om kunderelationer og workflow i revisorbranchen.
»Som tidligere dedikeret Notes-hus har det været et stort skridt at udvikle til Microsoft-platformen, men det er et rigtigt valg,« siger Asbjørn Riise, administrerende direktør i NextUs.
»Vi får adgang til flere kunder - og flere kunder får adgang til den viden, NextUs har om kunderelationer og håndtering af dem,« tilføjer han om det kommende CRM-produkt, som får navnet KundeBasen.
Microsoft Business Solutions betragter nyheden som karakteristisk for den udvikling, der vil komme til at ske omkring leverandørens CRM-nyhed.
»Vi anskuer Microsoft CRM som en 'motor' med standardfunktionalitet. Via kompetente partnere som NextUs udvikles vertikale løsninger som KundeBasen, der er fuldstændig målrettet behovene i specifikke brancher. Herved får kunderne - i dette tilfælde revisorer og advokater - den bedste CRM-løsning,« siger Thomas Parbst, administrerende direktør i Microsoft Business Solutions.