Norskejede SuperOffice melder om stigende interesse for CRM (Customer Relationship Management) blandt små og mellemstore virksomheder i Danmark. Men virksomhederne efterspørger primært de mest simple funktioner i systemerne, skriver ErhvervsBladet.
»For to år siden havde vi travlt med at tale om CRM. I dag kalder vi det salgsstyring. Vi havde bygget noget op som kunderne ikke var klar til,« siger adm. direktør Michael Ærø fra norskejede Superoffice til avisen.
De fleste virksomheder køber CRM for at få bedre styr på sælgerne. Først senere bliver systemet brugt til administration, logistik og kundeservice.
Den seneste undersøgelse fra PLS Rambøll viser at det danske marked for CRM er vokset med 10 pct., mens SuperOffice har præsteret vækstrater på 42 og 28 pct. i de sidste to år.
»Vi ser ny vækst i markedet. Men det er ikke eksploderet, og det gør det heller ikke de næste år. Det udvikler sig stille og roligt,« siger Michael Ærø.
En ny undersøgelse, som Instituttet for Opinionsanalyse har foretaget for ErhvervsBladet, viser at 16 pct. af de danske virksomheder bruger CRM til at styre salgsarbejdet.