Tidligere Oticon-direktør står til at tjene stort ved et frasalg af internetvirksomheden Retail Internet til den franske konkurrent Come&Stay.
Salgsprisen skulle ifølge dagbladet Børsen være på omkring 250 millioner kroner, og er blevet en rigtig god forretning for Kolinds investeringsselskab Preventure.
I foråret 2005 overtog Bank Invest opgaven at drive Lars Kolinds investeringsselskab Preventure, og to af bankens udenlandske pensionskasseinvestorer fik 35 procent af aktierne for 33 millioner kroner.
Lars Kolind beholdte selv 65 procent af aktierne i Preventure, og kan nu se frem til størstedelen af millionerne fra salget.
»Da vi i 2005 overtog driften af Preventure, var et succesfuldt salg af Retail Internet til den rette virksomhed en del af planen, som vi udarbejdede med Lars Kolind og to pensionskasser. Det er nu lykkedes, og det betyder samtidig, at Preventure-samarbejdet allerede samlet set er en succes,« siger Bank Invest-direktør Jesper Scharling Sørensen.
Det franske selskab bliver med købet af Retail Internet den største udbyder af elektroniske annoncer via email og sms i Europa med 120 medarbejdere i 12 forskellige lande.
Efter salget af Retail Internet består Preventure af virksomhederne Isabella Smith A/S, Keepfocus A/S, samt Yellowtel.