ComOFF: It-supportere kan også være tåber

It-afdelingen må ofte hive sig selv i håret af frustration over hjælpeløse kollegaer, der ikke kan kende forskel på et keyboard og en brandslukker. Men it-supportere er heller ikke ufejlbarlige. Se sjove eksempler her.

Ansatte i landets supportafdelinger kender sikker til frustrationen over at skulle hjælpe kollegaer eller kunder, der nærmest ikke kan hjælpes.

Men frustrationen kan også gå den anden vej.

I denne enorme samling af gemte samtaler mellem it-supportere og undrende kunder er der en række skrækhistorier, hvor it-supporterne bestemt ikke er dem, der ved bedst.

For eksempel:

Kunde: Ethernet-kortet fra jer virker ikke under Linux
Supporter: Har du installeret DOS-driverne?
Kunde: Jeg bruger Linux, så DOS-driverne virker ikke.
Supporter: Hvorfor ikke?

Eller:

Supporter: Hvad kan jeg gøre for dig?

Kunde: Jeg vil gerne have dig til at åbne nogle porte. Jeg skal bruge dem til et spil, jeg spiller. Jeg har åbnet portene i min ende, men der står, at i også skal åbne i jeres ende.

Supporter: Så du vil putte dit spil ind i modemmet?

Kunde: Nej, jeg vil bare have dig til at åbne nogle porte, så jeg kan spille spillet.

Supporter: Du kan ikke putte dit spil ind i modemmet. Du skal bruge en computer til at putte spillet ind i.

Kunde: JEG VIL IKKE putte spillet ind i mit modem. Jeg vil have dig til at ÅBNE PORTE.

Supporter: Der er et CDROM-drev i din computer. Tryk på knappen, så kommer der en skinne ud, som ligner en kopholder. Put så dit spil...

Kunde: X#£@{X!!!




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere