Ansatte i landets supportafdelinger kender sikker til frustrationen over at skulle hjælpe kollegaer eller kunder, der nærmest ikke kan hjælpes.
Men frustrationen kan også gå den anden vej.
I denne enorme samling af gemte samtaler mellem it-supportere og undrende kunder er der en række skrækhistorier, hvor it-supporterne bestemt ikke er dem, der ved bedst.
For eksempel:
Kunde: Ethernet-kortet fra jer virker ikke under Linux
Supporter: Har du installeret DOS-driverne?
Kunde: Jeg bruger Linux, så DOS-driverne virker ikke.
Supporter: Hvorfor ikke?
Eller:
Supporter: Hvad kan jeg gøre for dig?
Kunde: Jeg vil gerne have dig til at åbne nogle porte. Jeg skal bruge dem til et spil, jeg spiller. Jeg har åbnet portene i min ende, men der står, at i også skal åbne i jeres ende.
Supporter: Så du vil putte dit spil ind i modemmet?
Kunde: Nej, jeg vil bare have dig til at åbne nogle porte, så jeg kan spille spillet.
Supporter: Du kan ikke putte dit spil ind i modemmet. Du skal bruge en computer til at putte spillet ind i.
Kunde: JEG VIL IKKE putte spillet ind i mit modem. Jeg vil have dig til at ÅBNE PORTE.
Supporter: Der er et CDROM-drev i din computer. Tryk på knappen, så kommer der en skinne ud, som ligner en kopholder. Put så dit spil...
Kunde: X#£@{X!!!