Fremover er det ServiceGruppen, der besøger Hewlett-Packards kunder, når servere skal serviceres. Aftalen om at outsource supporten af de store servere i HP9000-serien, Alphaservere samt mindre storeage-servere har en værdi af et tocifret millionbeløb over tre år.
Outsoucingen hos HP har tidligere trukket Topnordic ind i varmen som underleverandør af support på HP's pc'er og Proliantservere. Nu er turen kommet til ServiceGruppens teknikere, der er blevet efteruddannet, så de kan tage sig af de lidt større HP's servere.
Det er dog stadig Hewlett-Packard selv, der tager sig af fejlsøgning og proaktiv analyse af udstyret. ligesom det stadig kun er HP's egne folk, der må røre de helt tunge Superdomeservere.
ServiceGruppen har hidtil taget sig af onsite support af pc´er og mindre printere for Hewlett-Packard. Når de nu skal gå opad i produktporteføljen, er det fordi deres teknikere er placeret flere steder i landet. Derved kan en tekniker nå flere kunder på en arbejdsdag. Det gør servicen billigere end Hewlett-Packard selv kan gøre det.
»Servicegruppen er billigere end vi selv er, fordi de har lokale teknikere,« siger Kevin Kristensen, teknisk direktør i Hewlett-Packard.