Artikel top billede

Så meget koster et ESDH-system

Ny rapport giver dig svaret på, hvor meget du skal punge ud med for at få et nyt ESDH-system.

Hvad koster et it-system til at håndtere sager og dokumenter egentlig?

Det svarer en ny rapport på.

På baggrund af rådgivning i forbindelse med mange ESDH-anskaffelser og kendskab til udbud med videre vover Devoteam Consulting nu pelsen.

"Det er Devoteams vurdering, at prisen for anskaffelse af et ESDH-system til cirka 500 brugere vil være mellem 6 millioner kroner og 11 millioner kroner," står der i rapporten.

Det vil sige en pris per bruger, der varierer fra 12.000 til 22.000 kroner.

Prisen skal dog tages med det forbehold, at der er tale om et standard-system, hvor der yderligere er pris-påvirkende knapper som hardware, myndighedens interne ressourcer til anskaffelse, implementering og drift, vedligeholdelsesudgifter med videre. 

Og så er momsen til skattefar heller ikke medtaget.

Menu-kortet

I rapporten er prisen udspecificeret som herunder, hvor priserne er for hver enkelt bruger. 

Elementer i anskaffelsen

Leverandørpris for anskaffelse og implementering: 3.000-6.000 kroner.

Dagsordenmodul: 200-800 kroner.

Andre standardmoduler og tillægsfunktionalitet (pr. modul) - for eksempel workflow, datafølgeseddel: 100-500 kroner.

Konvertering: 1.000-2.500 kroner.

Integration - simpel (pr. integration): 50-150 kroner.

Integration - kompleks (pr. integration): 150-500 kroner.

Omkostninger ud over selve anskaffelsen 

Uddannelse af slutbrugere: 250-1.500 kroner.

Uddannelse af andre (instruktører/superbrugere, administrato- rer, driftsteknikere): 200-1.000 kroner.

Rådgivningskonsulentbistand, for eksempel procesanalyse: 0-2.000 kroner.

Licenser, support, vedligehold pr. år: 500-2.500 kroner.

Kilde: Vejen videre fra ESDH - Digital sagsbehandling i perspektiv. ESDH-rapport 2011 fra Devoteam Consulting.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere