Softwarehuset Sitecore lukkede bøgerne den 30. juni 2010 efter endnu et godt år.
Sitecore var tidligere kendt som et CMS-hus (content management-systemer), men fremhæver i dag sig selv som et firma, der udvikler systemer til web content management (WCM) samt løsninger til web-analyse, automatisering af marketingopgaver og e-handel.
For koncernen plus de kun delvist Sitecore-ejede selskaber i USA og Storbritannien steg omsætningen med 59 procent til 217 millioner kroner fra 137 millioner i 2008/09. Indtjeningen røg også pænt i vejret, mere præcist 66 procent - til 67 millioner fra 40 millioner året før.
Da vi skrev om Sitecore for et år siden, var selskabet på vej mod 100 millioner kroner i årlig omsætning.
Godt 700 partnere
Nu er både den milepæl og 200 millioner kroners-mærket passeret. Ifølge årsberetningen planlægger og forventer Sitecore at fortsætte de positive takter i indeværende regnskabsår.
Koncernen fordoblede driftsresultatet til 47 millioner kroner, mens resultatet før skat også blev mere end fordoblet fra 25 til 52 millioner kroner.
Blandt højdepunkterne i det forgange år var annonceringen af det nye produkt Email Campaign Manager, og at antallet af partnere rundede 700. Derudover blev den globale organisation ifølge beretningen styrket med repræsentationer i Tokyo og Bremen.
Nye kunder blev det også til. Både dem under fremmede himmelstrøg som Canon Australia og New Zealand, Austrian Airlines og Canadian Cancer Society og en hjemlig i form af YouSee.