Mobilselskabet Onfone har i dag 125.000 kunder i Danmark, og især det seneste halve år har firmaet skovlet kunder ind.
Den store fremgang i antallet af kunder er sket på et dansk mobilmarked, der primært er domineret af de fire operatører 3, TDC, Telia og Telenor.
Markederne i Norge og Sverige minder ifølge medejer og administrerende direktør i Onfone, Morten Strunge, om det danske, hvor Onfone har succes med sit koncept.
Han forudser derfor, at der også er plads til en ny spiller i de to andre skandinaviske lande.
"Vi skal selvfølgelig se på, hvordan pengene kan bruges, når vi får positive tal på bundlinjen. Vi har allerede analyseret landene," fortæller Morten Strunge.
Onfone kører i øjeblikket med røde tal på bundlinjen, men det skyldes ifølge Morten Strunge ene og alene, at selskabet kører en aggressiv markedsføringsstrategi for at optage flere kunder.
Samme model, nyt land
Hvis Onfone træder ind på det norske og svenske marked, så bliver det efter en velkendt devise.
"Det bliver en copy/paste af Onfone. Både Norge og Sverige er jo fuldstændig lig Danmark markedsmæssigt. Der er ligeså få spillere, der dominerer markedet, som det er i Danmark," siger han.
Morten Strunge ser dog ikke behov for at ekspandere til de andre lande, når kundeoptaget fortsat er massivt i Danmark. Senest optog Onfone 22.000 nye kunder i december.