Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 11. maj 2006.
En lille bog om blogging
På godt og vel 100 sider indvier forfatteren Lis Holm læseren i fænomenet weblogs, som hun dog allerede i forordet omdøber til blogs - en betegnelse, som anvendes hele bogen igennem. ‘Blog-kunder i butikken - om anvendelsen af weblogs i markedsføring' forklarer dels fænomenet blogging og giver eksempler på cases med tilhørende gode råd, der alt sammen fungerer som et led i at forberede enhver organisation eller virksomhed på at kaste sig i lag med blogging.
Bogen er bygget op omkring fire kapitler og er let læst. Som et ekstra plus er der bagerst i bogen en ordforklaring, hvilket er med til at gøre læsningen endnu smidigere. Den er udgivet på Handelshøjskolens Forlag og koster 180 kroner inklusive moms.
www.djoef-forlag.dk
Opdateret læsning om Strategic Risk Management
‘Perspectives on Strategic Risk Management' omtales som værende et af de første seriøse bud, der beskæftiger sig med forskellige facetter af second-generation risk management. Med en tiltagende globaliseret verden er der en stigende efterspørgsel efter Strategic Risk Management, hvilket bogen blandt andet handler om.
Bogen byder for eksempel på læsning som: Impediments to Effective Risk management og Catastrophe Risk Analysis and Disaster Financing: A Country Perspective. ‘Perspectives on Strategic Risk Management' redigeret af Torben Juul Andersen er på 204 sider og udgives af Copenhagen Business School Press. Pris 280 kroner, inklusive moms.
www.cbspress.dk
OriginalModTime: 10-05-2006 13:21:02