Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 8. oktober 2004.
sikkerhed
Det er ikke kun analysehuse som IDC og Gartner, der har et særdeles godt øje til unge Netegrity. Konkurrenten Computer Associates deler betagelsen i en sådan grad, at CA har besluttet at købe Netegrity for 2,6 milliarder kroner (430 mio. dollar), hvoraf størstedelen falder i kontanter.
Netegritys software til identitetsstyring håndterer i dag 350 millioner brugere. Selskabet er profitabelt og blandt softwarebranchens hurtigst voksende. Netegrity er gået ind på et marked, der ellers blev domineret af store, stærke spillere som IBM og Computer Associates.
Netegritys software holder styr på, hvilke mennesker, der har adgang til hvilke systemer, og denne opgave er blevet endnu mere kompleks som følge af den bredere kontakt, som internettet muliggør. Identitetsstyring kompliceres også af, at der i stigende grad ses applikationer som "bruger" af andre applikationer - altså uden menneskelig indgriben.
Herhjemme har Netegrity to store kunder, Post Danmark og Sonofon. Erik Hansen, administrerende direktør for Netegrity i Europa, Mellemøsten og Afrika, oplyste for kort tid siden til Computerworld, at man var på udkig efter en dansk partner. Blandt Netegritys kunder er især koncerner med rigtig mange kunder, for eksempel Amazon.com og British Telecom.