BUDAPEST: Hvis der er krise i it-industrien, er det ikke hos Acer, at man lader sig mærke med det.
Med et budskab om tocifrede vækstrater vil Acer erobre positionen, som en af de største computer-producenter på verdensplan. Det blev afsløret på Acers globale pressemøde i Budapest i fredags.
Vejen til danskernes, og resten af verdens, pengepung er dog ikke kun gennem det velkendte Acer-brand.
I stedet vil Acer gruppen satse på en række andre mærker. Derfor vil du det næste stykke tid opleve, at Acer udstyr bliver suppleret med Packard Bell, Gateway samt lavprismærket emachines. I kulissen lurer desuden smartphoneproducenten E-ten, som Acer-gruppen købte sidste år.
Måler er, at præsentere flere og mere forskellige produkter for køberne - både med hensyn til design, pris samt ydelse og kvalitet. Derfor vil du også opleve, at de klassiske Acer-bærbare i fremtiden i højere grad vil satse på højere priser for kraftigere og flottere maskiner.
Til gengæld kan du i flere butikker stifte bekendtskab med Packard Bell og emachines. Samlet set skal den brede vifte af mærker sikre Acer mere end de 28 procent af det danske marked for bærbare computere, Acer stod for i andet kvartal af 2008.
Mininotes stjæler showet
I forbindelse med Acers pressemødet gik mange af spørgsmålene på den succesfulde Acer Aspire One, som er en af efterårets store sælgere.
Acer forventer således, at sælge 2,5 millioner Aspire One mininotes inden årets udgang.
I øjeblikket sælges Acer Aspire One til priser helt ned til 999 kroner sammen med 3's mobile bredbånd. Men samtidig kunne Acer afsløre, at vi til oktober vil se en Aspire One med indbygget 3G-modem. Dog desværre nok med en prisforhøjelse da 3G-modems, ifølge Acers danske ledelse, kan lægge op til 1.000 kroner på den endelige pris i butikkerne.