De sidste par måneder er Internet Explorer vundet frem, men nu ser det ud til, at den etablerede browser fra Microsoft er blevet kæmpet tilbage til den gamle frontlinje.
Og det er konkurrenten fra Google, der kan tage æren på slagmarken. Det viser en opgørelse fra Net Applications, der fører statistik over kampen mellem browserne.
Men som traditionen foreskriver, er det de små marginaler, der kæmpes om.
IE taber således 0,3 procentpoint i forhold til sidste måned og sidder stadig på 60,4 procent af det globale browser-rige.
Chrome har snuppet den andel, og Google-browseren når således en rekordandel på 7,5 procent.
Aldrig har så mange anvendt Chrome.
Mozilla bibeholder sin status på 22,9 procent, mens Safari og Opera har henholdsvis 5,2 og 2,4 procent.
Chrome knap så populær i Danmark
Ser man alene på den danske browser-statistik fra FDIM, ligger Chrome knap så højt på brugernes ønskeliste.
Den indtager en fjerdeplads på listen med lige knap 5,5 procent af de danske sidevisninger. Firefox ligger nummer tre med 12 procent mens IE 7 og 8 står for 72,5 procent.