Karsten Fogh Ho-Lanng

CIO, Danske Spil

E-Mail

kfhl@danskespil.dk

Twitter

@kholanng

Linkedin

Se Karsten's LinkedIn profil

95 artikler på Computerworld

Karsten Fogh Ho-Lanng

It-branchen har medansvar for lavt it-niveau

Klumme: 40 procent af befolkningen har lave it-kompetencer, men måske er problemet slet ikke brugerne.

30. marts 2010 kl. 10.00 | læs »

God it-drift kræver lokal tilstedeværelse

Klumme: Cloud computing bliver en opgave for partneren, der skal levere både standardisering, stordrift, specialisering og rådgivning i øjenhøjde med kunden.

10. marts 2010 kl. 10.00 | læs »

Sourcing skal være leverandørens ansvar

Klumme: Det er it-leverandørens opgave at finde ud af, hvordan han bedst løser din opgave.

9. februar 2010 kl. 10.00 | læs »

Nu gider vi altså ikke kalde det grøn it længere

Klumme: Måske den sidste klumme om grøn it - til gengæld indeholder den en gave.

26. januar 2010 kl. 10.00 | læs »

Dette her er fremtidens innovation

Klumme: Innovationen flytter i stigende grad ud af kernen og foregår i stedet i portalen, i omkringliggende applikationer eller måske endda i skyen.

30. november 2009 kl. 10.00 | læs »

Få de specialiserede løsninger op i skyen

Klumme: Det er ikke tilstrækkeligt at kunne producere og levere verdens billigste it-infrastruktur. Det, kunden vil betale for, er it-understøttelse af et meget konkret forretningsmæssigt problem.

10. november 2009 kl. 10.00 | læs »

Sådan leverer du service i verdensklasse

Klumme: Processer baseret på best practice-rammeværk er på ingen måde en garanti for god service eller høj kvalitet i leverancen.

13. oktober 2009 kl. 10.00 | læs »

Følg reglerne - eller vi sender en it-løsning

Klumme: It kan holde styr på forretningsgange og arbejds- og beslutningsprocesser og sikre, at reglerne bliver overholdt.

21. september 2009 kl. 10.00 | læs »

It-systemerne skal lytte til mig - og ikke være idioter

Klumme: Teknologi får værdi, når det tilfører værdi, så lad os fokusere på at finde de løsninger, der for alvor gør det nemmere, billigere eller sjovere at være kunde og borger.

31. august 2009 kl. 10.00 | læs »

Hvorfor går det bare SaaaaaS langsomt?

Klumme: SaaS får først succes, når de store firmaer kan købe det hos systemintegratorerne.

29. juni 2009 kl. 10.00 | læs »