Claus Sølvsteen

Kontaktdirektør og partner, Peytz & co

E-Mail

cs@peytz.dk

Linkedin

Se Claus's LinkedIn profil

Claus har udviklet strategier og koncepter for nye medier siden 1991. Han er en flittig brugt rådgiver og taler, især når det handler om mødet mellem gamle og nye medier.

Han underviser også i emnet uden for landets grænser, hvor han blandt andet har rådgivet medier i Bosnien, Egypten, Macedonien, Moldova, Montenegro, Kina, Nigeria, Rusland og Serbien.

Claus var den første dansker, som fik en privat internet e-mail adresse (inet001@uni-c.dk) - og har været flittig bruger lige siden nummer to kom til.

Han har haft en lang karriere hos Politiken, hvor han i 1993 skrev den første anmeldelse af internet. Han nåede at udvikle og lede de fleste af husets elektroniske aktiviteter, før han gik til Tiscali, hvor han arbejdede med portaler i Danmark, Norden og Europa.
127 artikler på Computerworld

Claus Sølvsteen

Hvad forstår Apple ved kundeservice?

Klumme: Hvis du vil vide, om en virksomhed er i krise eller har det godt, så lyt til medarbejderne. Taler de om virksomheden i tredje person, så er der noget rivende galt.

23. oktober 2009 kl. 10.00 | læs »

Striptease-sproget længe leve

Klumme: Det nytter ikke at fortælle historien kort og præcist. Den skal pakkes ud i små bidder, så de lækreste detaljer kun antydes. Godbidden kommer lige om lidt, bare KLIK HER!

14. oktober 2009 kl. 10.00 | læs »

Hvorfor tilføjer du mig egentligt på Facebook?

Klumme: Der er potentiale i sociale medier som Facebook, men det kræver, at man tænker sig om.

9. september 2009 kl. 10.00 | læs »

Vi bliver alle pirater

Klumme: Der kommer flere og flere muligheder for at se film og høre musik på internettet, og ingen almindelig netbruger gider bekymre sig om rettighederne. Hvorfor skulle vi dog det?

21. august 2009 kl. 10.00 | læs »

Gør din virksomhed klar til fremtiden

Klumme: "SEO-eksperterne aggregerer metadata og tracker keywords gennem Tinyurl for at sikre optimal SERP." Lær dette og lignende udenad, så er du klædt på til fremtidens udfordringer

11. maj 2009 kl. 10.00 | læs »

Fatter virksomhederne overhovedet Twitter?

Klumme: Forstår virksomhederne da ingenting, når de kvidrer løs på Twitter? Eller er der bare ikke så mange af dem, der har lyst til en dialog med deres kunder?

3. april 2009 kl. 10.00 | læs »

Hvordan formidler man kunst på nettet?

Statens Museum for Kunst skal digitalisere kunsten. Det er museet ikke sluppet heldigt fra og har måske brug for lidt hjælp.

25. marts 2009 kl. 10.00 | læs »

Fredagsmøde: Hvem ved hvad brugerne vil have?

Klumme: Frustationerne breder sig på det tværfaglige fredagsmøde. To millioner Facebook-brugere rummer et enormt potentiale - men hvordan når man dem?

6. marts 2009 kl. 10.00 | læs »

Facebook på gammeldaws manér

Klumme: Google Ads og Sydsjællands Lokalaviser kan godt pakke sammen, når jeg lige om lidt indrykker en annonce på Facebook.

13. februar 2009 kl. 10.00 | læs »

Sådan netværker du dig til et nyt job

Klumme: Finanskrisen koster arbejds­pladser, og hvis du ikke allerede er blevet fyret, bliver du det om et øjeblik. Sådan er det bare.

6. februar 2009 kl. 10.00 | læs »