Avatar billede -anders- Juniormester
10. december 2014 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdater felter i tabel med unikke værdier (links til filer i mappe)

Hej Eksperter

jeg arbejder i Access 2010

Det lidt tricky. Jeg har en tabel med navnet "PDF_Log" tabellen indeholder nedenstående felter:

BestillingsNummer (feltet er af typen langt heltal). Alle numere er unikke, men det er ikke en primær nøgle.

FilLink (feltet er af typen Tekst)

Der ligger 43746 poster i tabellen med hver sit unikke bestillingsnummer. I en mappe på C-drevet (C:\Filer) ligger der det samme antal PDF filer hvor hvert enkelt PDF fil har nøjagtigt samme unikker bestillingsnummer som posterne i tabellen.

Udfordringen er nu at kikke ned i C:\Filer og løbe alle filerne igennem og opdatere hver post i feltet Bestillingsnummer som svare til filerne i mappen.

i feltet FilLink skulle det gerne se sådan ud når opdateringen er kørt. C:\Filer\Uniktbestillingsnummer.PDF

Jeg er klar over at der skal noget VBA kode til som kan køres fx ved klik på en knap på en formular. Nogen der kan hjælpe med noget kode ville jeg blive meget glad :-)

Hilsen
Anders.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2014 - 20:33 #1
Hi Anders
If you say that for every record there IS a PDF file in the folder C:\Filer which has the same name as the BestillingsNummer (followed by.PDF, then why cant you just make an update query which updates the field with

c:\Filer\" & [BestillingsNummer] & ".PDF"

Or something like that. No need to "kikke" in the folder!
Avatar billede -anders- Juniormester
10. december 2014 - 20:45 #2
hej terry

Du har ret, det kan man da gøre, jeg prøver det lige af :-)
Avatar billede -anders- Juniormester
10. december 2014 - 20:49 #3
Hej terry

Så simpelt kan det gøres, utroligt at jeg ikke så det :-). Læg et svar så du kan få point.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2014 - 20:52 #4
Its getting late Anders, you must be tired after hard days work :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2014 - 20:53 #5
Off to see some TV :-)
Avatar billede -anders- Juniormester
10. december 2014 - 20:59 #6
Ja, det er sent, men alligevel - den skulle jeg have set. tak for hjælpen :-)
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 09:16 #7
Selv tak