Avatar billede Novice-1 Forsker
02. november 2014 - 18:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printer udskriver straks jeg tænder -- HP psc c3190

Straks jeg tænder printeren ( psc ) så begynder den at udskrive
hvad enten computeren er tændt eller ikke og USB kablet er tilsluttet eller ikke

først troede jeg at det var den gamle brodter (psc) DCP 7030 der drillede.  Men alt!! er fjernet dels fra start, med ccleaner og de sidste rester fandt jeg med secunia opdateringsprogrammet.

endelig har geg genstartet i fejlsikret i flere omgang samt afinstalleret og geninstalleret HP printeren mere end en gang

bruger win 7 på 64 bit maskine med amd indmad -og valgte versionen der passer til 64 bit maskine

har nogen en god ide, -om hvordan printeren bliver helt nulstillet og modtagelig for en frisk installation
eller er den helt til skraldespanden
-i forhold til min computer --eller alle computere

på forhånd tak!!!
Avatar billede camoe96 Nybegynder
02. november 2014 - 18:45 #1
Begynder den at spytte papir ud, hvis computeren er slukket?
- er ikke sikker på om det er mig der har misforstået noget af det du skrev :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. november 2014 - 20:42 #2
Du må ind og kigge i printerens lager, om der ligger noget som venter på udskrivning. Når noget er sendt fra comp. til udskrift på printeren,men ikke er blevet udskrevet (nødstop/afbrydelse),vil printeren udskrive det, n bliver tændt - uafhængig af om comp. er tændt.
Avatar billede Novice-1 Forsker
03. november 2014 - 05:37 #3
nej straks jeg tænder den -også når den ikke er forbundet til pc / usb
--er helt sikker på at den også gør det når pc er slukket
har nu ikke prøvet -ikke fundet det nødvendigt

er den samme test side hver gang

er intet i kø!!
--jo det var der -men det var på brother, der var stået af
--fik jeg som sagt fundet -alt- under secunia!!!

det virker ssom om den er inficeret !!! med en eller anden forkert  driver -så installationen ikke kan afsluttes

var træt af at den de sidste måneder altid spyttede et ark  ud, så startede en frisk installation men nu kan jeg ikke engang få den installeret

måske jeg vil prøve med 32 bit versionen i stedet for, om der er mere held ved det -det blir først om nogle dage
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2014 - 08:46 #4
Hvis printeren begynder at printe, uden at der er noget tilsluttet, kan du glemme alt om at finde fejlen på din PC - så er det jo printeren der har en fejl, og ikke PC´en. Dermed behøver du heller ikke rode med drivere m.m. - driveren installeres på PC´en, for at PC´en ved hvordan den skal snakke med printeren, og har derfor intet med printerens funktioner at gøre, når den ikke er tilsluttet. 32/64bit driver afhænger iøvrigt af dit operativsystem - du skal køre samme type som operativsystemet er - det er ikke noget man kan vælge imellem.

Så tilbage til start - din printer har et problem. At den printer testsiden hver gang, kunne tyde på at "print testside" bliver aktiveret, når du starter den. Det gøres som regel af et langt tryk på en eller flere af tasterne på printeren, så spørgsmålet er om ikke du har en knap der er defekt? (permanent trykket ned). Hvis ikke du kan finde problemet på knapperne, tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre - brug printeren så meget du kan, indtil der ikke er mere blæk, og skift så til ny.
Avatar billede Novice-1 Forsker
03. november 2014 - 13:43 #5
hej ole tak for svar, rart at vide der ikke er noget at gøre før jeg kasserer den, det vil jeg gerne gi point for! :-)

så må jeg ud og finde en ny  der kan alt (ikke nødvendigvis fax)

blot en der kan levere billige sorte udskrifter
gerne store blækpartron  -(evt toner)
og regner med selv at genfylde

når jeg ikke kræver andet er det vel kun prisen jeg behøver at kigge efter

PS. kan man fylde tonerpulver på moderne laserprintere som man kunne på de første generationer
-og hvor finder man det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2014 - 11:45 #6
Jeg skal ikke have points - behold du dem bare :-)

Pris på printer og pris pr. udskrift hænger sammen - des dyrere printer, des lavere sidepris. Så en billig printer bliver i længden dyr at bruge, hvis man printer meget... - så det er nok dét du skal se efter. Foruden hvilke opkoblingsmuligheder den har (USB/Ethernet/WiFi), og evt. hvilket printersprog den understøtter (hvis du har gamle programmer der kræver PCL/PS drivre).

I modsætning til blækprintere, kender jeg ingen der i dag selv genopfylder lasertonere. - Det ville være et forfærdeligt svineri - lasertoner er ikke til at spøge med :-)

Ydermere ville det ikke give mening på "hjemmeprintere", hvor den lysfølsomme tromle som regel er bygget sammen med toneren - tromlen er nemlig ikke i stand til at køre ret meget længere end der er toner til, så man ville hurtigt få "sværtet" papir.

Til gengæld er der masser der sælger "uoriginale" lasertoner - så man kan sagtens finde et sted at spare. Men også her skal man passe på - nogen steder benytter de nemlig genbrugte kassetter, hvor den lysfølsomme tromle kan være dårlig.
Avatar billede Novice-1 Forsker
07. november 2014 - 16:41 #7
Tak Tak!!!!!!!!