Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2014 - 03:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er det ikke muligt at ændre brugernavn

i Windows?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 09:49 #1
hvis du bruger din live-profil, så log ind på profile.live.com
klik på dit navn top højre, og vælg rediger profil - og klik på Rediger ud for dit navn.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2014 - 17:12 #2
Jeg aner ikke, hvad live-profil er, så det gør jeg vel ikke :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2014 - 17:16 #3
Jeg skal lige være sikker på, at vi taler om det samme:
Jeg skulle lave nogle lydfiler for en ven, men så kom jeg til at se, at min navn er oplyst i filen, og han ønsker, at det skal være hans.
Så er det også det navn, du taler om?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 17:44 #4
Så er det ikke det. I lyd/billede filer kan du højreklikke, vælge Egenskaber, fanebladet Detaljer, og der klikke på 'Fjern egenskaber og personlige oplysninger' Så er du ude af det.

Jeg har så dBpoweramp program - i det kan man rette alle id-tags i musikfiler - eller oprette nye. Men det er en købeting (der er en freeware, men den kan ikke pille i id-tags) http://www.dbpoweramp.com/db-versions.htm
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2014 - 18:02 #5
Med den metode kan jeg fjerne stort set alle informationer, men ikke "Owner" og "Computer"
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 18:23 #6
De ligger så ikke i filen, men vises i stifinder fordi filen ligger på dit  brugernavn på din pc. Kopieres den til en anden, så vil dennes data stå der. Det er bare en info til dig selv om, at filen ligger på dit brugernavn i windows på din maskine, og ikke på en anden bruger.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2014 - 18:37 #7
OK, Microsoft mener åbenbart, at jeg er en idiot som ikke ved, hvilken PC, mine filer ligger på. Men er du sikker på, at du har ret, for jeg kan jo ikke rigtig tjekke det, når jeg kun har een pc :)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 18:51 #8
Du kender vel bare en i dk. Kopier filen - fx via dropbox eller email - og når den anden har lagt filen på sin pc, så beder du om et print-screen af samme oplysninger. Så kan du se, at m$ anser dig for at være tåbe.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2014 - 19:28 #9
1000 tak, får jeg et svar til points
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2014 - 19:29 #10
Har du også forstand på lyd?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2014 - 19:54 #11
Lyd i hvad?
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2014 - 20:16 #12
Jeg bruger Debut Video Capture til at optage video, hvor jeg vælger et bestemt område på skærmen, men jeg kan ikke optage lyden direkte fra lydkortet, kun gennem højtaler og mikrofon.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2014 - 20:28 #13
Den kan jeg ikke klare. Opret det som spg i en relevant kategori så der kommer andre ind over.
Her kan du bare lukke selv, jeg har point nok.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2014 - 20:36 #14
Det har jeg vist allerede gjort et eller andet sted.