Avatar billede jonaslagoni Nybegynder
08. september 2014 - 23:36 Der er 1 løsning

Manglende drivers

Jeg står med et problem jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg kommer ud af. Geninstallerede windows 7 på min ASUS n76vb. Men kan så se når jeg starter den op at den mangler en driver kaldet "ethernet controller" som jeg forgæves har prøvet at få fat i. Hardware specs kan findes på dette link: http://www.driverscape.com/manufacturers/asus/laptops-desktops/n76vb/22904

Jeg har prøvet at finde driveren til mit netværkskort som meget gerne skulle være "ethernet controller" også men der står den kun kan downloades til windows 8?!?!? men har jo haft min computer med windows 7 hele tiden hvor det har virket.. Problemet er også at jeg blev nødt til geninstallere windows på grund af at min computer sagde der intet netværkskort fandtes i den? Kan det være at mit Ethernet kort er ved at være kaput?

Da jeg opgav alt omkring at fikse problemet ville jeg installere Ubuntu på den istedet, men fordi den åbenbart ikke kan komme ind i bios, det vil sige at den fyrer direkte ind i windows efter startup, så kan jeg ikke ændre til at den skal boot fra USB eller DVD...

Så mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre ?! Sende den ind til reperation som den lige har været eller er der en måde at fikse det her på?

Hilsen Jonas
Avatar billede jonaslagoni Nybegynder
08. september 2014 - 23:37 #1
Lukker da min computer lige har fundet den manglende driver....
Søgte på driver i hele C drevet.