Avatar billede milpoer Nybegynder
18. august 2001 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betder dette helt præcist..

Hej Venner, Jeg er newbie hvad Unix angår og på min OpenBSD Maskine og Div. maillists omkring OpenBSD for jeg nogle gange at vide se  inetd(8), man(1) osv. men hvad betyder det helt præcist..
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
18. august 2001 - 14:03 #1
Det betyder at du skal slå op i den online manualen.

Skriv dette i en konsol:

man inetd
man (whatever)

8 står vist for side nummer.
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 15:00 #2
Avatar billede milpoer Nybegynder
18. august 2001 - 16:03 #3
Kapla0 >> Desværre det er ikke noget på den siden om su Users. Kun om install.. Ikke noget med opsætning.
Avatar billede milpoer Nybegynder
18. august 2001 - 16:03 #4
sorry. . om man(1) ..
Avatar billede lenka Nybegynder
18. august 2001 - 16:29 #5
man kommandoen åbner en manual til en hvilken somhelst indbygget kommando, og skriver du \"man man\" får du en manual der beskriver netop denne kommando.
Avatar billede lenka Nybegynder
18. august 2001 - 16:31 #6
Tallene i parentes angiver bare hvilken sektion af manualen denne kommando hører til.